tisdag 17 april 2012

Acceptera att du är sjuk...

...stanna hemma ett par dagar - bädda ner dig och sov!
Det var vad läkaren uppmanade mig att göra idag när jag var hos honom.

Jag har gått med halsbesvär till och från i fem veckor - men förra veckan började det att bli mer ordentligt så jag tänkte "nu bryter det väl ut då" men nej inte ordentligt (tyckte jag) och höll igång som vanligt.
mer trött har jag varit än vanligt men inget mer än den onda halsen för övrigt
Jobbade igår och i morse vaknade jag med en ordentligt svullen hals och ont som sjutton. Tungan satt som cementerad och det kändes som jag bränt hela överspannet och - senare på dagen när det släppt lite - även på tungan.
Jag ringde tillbaka till jobbet och sa att jag skulle vara hemma ett par dagar - och det känns bra så bra och det konstiga är nu efter att doktorn sagt åt mig att vara hemma så känner jag verkligen hur slut jag är.
Det är bra med envishet - men jag är kanske envis så jag är dum?
Fast..
jag har ju inte tyckt att det varit så farligt heller....

Ja, ja, några dagars vila så ska jag säkert vara riktigt bra sedan - skönt!

Inga kommentarer: