torsdag 5 april 2012

offerkoftan på...

Jag har haft en jättefin dag men mycket att göra
och bakom mig flera nätter av dålig sömn så jag har varit så trött under dagarna
idag somnade jag ett par timmar på kvällen just pga den orsaken

Och bara den sista halvtimmen har jag känt mig så ledsen och sårad långt in i hjärtat - där det gör ont

Man säger att man inte ska tillåta sig att vara ett offer och att det är vi som väljer om vi vill vara det eller inte.
Eftersom jag har haft "helvete" sedan barndomen och därefter valt mitt umgänge - tills något år innan jag träffade gunnar - utefter de värderingar som jag lärde mig som barn att jag kunde sätta på mig själv så har livet varit ganska så tufft även om jag inte visste det tills något år innan jag träffade gunnar.
Sedan jag var barn så har jag valt att inte visa det som jag borde visa - men det har inte varit någon mening med heller för dem jag haft runt mig har aldrig varit intresserad av hur jag har det eller mår - så jag har aldrig tillåtit mig själv att vara ett offer - inte ens när jag bröt ihop och hela jag slutade funka.
jag har försökt att inte bli ett offer efter gunnar behandlade mig som han gjorde - och hela min gömda del av barndomen på samma gång rasade över mig
men ibland ramlade jag ner i offerträsket - och det var då jag skrev långa jobbiga brev till gunnar
men egentligen var dessa brev bara för att inte heller tillåta mig själv att se mig som ett offer
jag hade litat på gunnar så mycket så jag trodde på något vridet sätt att han skulle hjälpa mig....

Men ikväll har jag tillåtit mig själv att vara ett offer
Jag är ett offer!
och ikväll bara den här halvtimmen timmen har jag tillåtit mig själv att vara det - och erkänt att jag är ett offer
men jag tänker inte låta det styra mig!
Det gjorde det när jag inte tillät mig själv att se att jag faktiskt var ett offer - för min barndom och för de som jag haft i min omgivning (även om jag valt dem själv och "visat dem vägen") och för gunnar
men nu ser jag att jag är ett offer - och nu kan jag faktiskt säga att jag inte tillåter det styra mig längre.
Vissa saker jag gör nu har jag gjort förr - och de har varit rätt att göra dem men jag har inte kunna göra dem med hela mig - därför att jag inte har tillerkänt mig själv rätten att må skit/vara ett offer för de omständighetet jag varit med om - men nu kan jag det.
och det blir mer och mer äkta och sant

nu vänder känslorna igen

nu är jag trött igen -dags för kudden!

Inga kommentarer: