söndag 22 april 2012

4 år

Det var i februari 2008 som jag första gången kom på gunnar med en annan tjej - det har gått över fyra år och jag kan inte säga att jag är helt återställd än.
Eller rättare sagt jag kommer aldrig att bli återställd för jag har gått igenom mig själv så mycket under den här tiden att jag kommer att vara mer mig själv än jag någonsin varit när jag är klar.
Men det är det som är det bra som kommer att komma ut ur den här skiten - även om jag inte hade önskat mig den här resan för det.

Ett tag så tänkte jag - när den där kvinnan/lärarinnan blev mördad (av han som tog livet av sig i häktet till slut) - att jag kommer också att bli mördad av gunnar till slut för jag kommer för nära hans hemlighet och en tid kunde jag släppa honom helt men sedan drog han i mig igen och jag kunde inte stå emot.

Nu är det han som står emot - men hör av sig  då och då

Men det är nog som det ska allt - även om jag tycker det är lite jobbigt att inte vara helt klar med mig själv. En dröm i natt visar mig det - men den handlar inte om gunnar....

Inga kommentarer: