fredag 9 mars 2012

Jag ser ofta i bilder

När jag får en insikt i hur saker är eller har varit så ser jag ofta allt  i bilder och det gör det mer begripligt för mig - än om jag bara får saken omtalad med ord...

Jag berättar det som jag uppfattar här och det gör jag för min skull för att komma vidare

Jag ser mig själv ´på vägen och jag ser att skogen blivit riktigt upprensad - det finns en del mörkare partier som kanske ska tas om hand om så småningom men just nu är skogen mycket ljusare och vägen blir lättare att gå på det viset
Dessutom kan jag gå upp där plocka lite bär eller så då och då utan att fastna i något gammalt eller känna att jag vill gömma mig eller ta någon genväg

Jo nu luras jag lite grann - i går när jag saknade gunnar ville jag taa en genväg igen men blev snart varsle om att det bästa var att gå vidare på den väg som var min att gå på - så jag gick ner på vägen lydigt även om motvilligt igen.

Idag känns det bra igen
även om jag varit på väga att göra något dumt - och därför har jag berättat för gunnar om det

Jag vet att jag är inte skyldig honom det - men jag är skyldig MIG det för att ärlighet är det enda sättet att inte fortsäta på det som snurrar igång
OCH JAG VILL VERKLIGEN INTE SNURRA MED - ALDRIG MER!

livet har så mycket skönhet i sig - och vill inte gunnar dela det med mig så går det väldigt bra för mig att uppleva och upptäcka det utan honom....

jag har haft ont i kroppen idag - och det kan vara därför som jag är lite mer lättåtkomlig för "snurrförsök" än vanligt men jag ska gå och sova snart så får jag vila

Inga kommentarer: