måndag 19 mars 2012

Kärlek men också okunskap

Jag älskade gunnar väldigt mycket
jag älskade de sidor av honom som var varma
de sidor hos honom som jag inte kan förneka att de hade känslor för mig

Men
när jag äntligen kan se på vad som hänt och inte bli rädd för smärtan som det ger mig när jag tänker på hur han verkligen gjorde allt för att visa mig att jag inte hade något värde i hans ögon så känner jag bara

Jag hade inte kunskapen att se att jag borde ha bett honom flyga och fara

Jag tror att vi var rätt för varandra - jag står för det - men hans beteende mot mig borde fått mig att vända det ryggen....

Jag älskade vilkorslöst och ville inte sätta krav - jag ville få och jag ville att det skulle ges frivilligt
det betyder inte att jag är dum eller inte vet vem jag är eller vad jag vill
Jag VILL få kärlek och respekt inte pga att jag kräver det utan pga att man vill ge mig det!

Jag är verkligen trött på att vara orolig för om jag ställer till det värre än det är - för att jag tror att vi  verkligen är rätt för varandra
Just nu skiter jag i om jag ställer till det - jag skiter i om vi är rätt för varandra - och jag skiter i vad gunnar tänker eller tycker om det jag har att säga

jag har inte varit fullt ärlig med hur jag känt det förut därför att jag varit rädd - men jag är inte rädd längre
idag har jag mig själv - och jag är värd bättre än vad har tillåtit mig själv att se tidigare
och jag har lärt mig det i min barndom
och det gör ont - i stället för att få lära mig att jag är värdefull och att jag ska vara rädd om mig själv så fick jag lära mig att jag inget är värd och att jag skulle offra mig (för annars var jag dum, elak, egoistisk etc)
NEJ jag är är så less på allt skit jag fått ....

Jag är glad att gunnar inte var här i dag - eller hörde av sig för jag vet inte om jag skulle kunna vara artig idag....

Det här fick jag aldrig lära mig - snarare raka motsatsen (jag lära mig att jag skulle inte ens förvänta mig det som här nere sägs är det sämre allternativet)
Jag är värd det bättre allternativet!

Inga kommentarer: