söndag 25 mars 2012

Det här var sanningen för mig DÅ...

Idag kanske jag ibland verkar knäpp därför att jag inte reagerar eller agerar som andra.
Det finns en samhällelig norm/mall man ska hålla sig till annars anses man knäpp på ett eller annat sätt och jag håller mig inte till den.
Ärligt så tror jag inte att den är sund!
Det är inte sunt att bara glömma och gå vidare när hjärtat har brustit!
Det är inte rätt att "fiska upp en ny fisk"¨så fort den man tagit upp före inte passade mina önskningar - oavsett om "fisken" smakade illa till slut.
Inte när man fått ett brustet hjärta innan man förstod att "fisken" smakade illa!
Jag tror att ett brustet hjärta kan bara läka med snällhet mot sig själv
Erkänna det man känner och våga stå för det.
Att ge sig tid...
Ge det tid...
Kanske man sedan kan finna en ny "fisk"/kärlek annars får man väl leva med ett hjärta som har ett stort ärr resten av livet men ändå vara nöjd med sig själv och sin tillvaro.
En man är inte det viktigaste att ha i livet - kärlek är!
Att kunna älska sig själv och andra är det viktigaste i livet!


Inga kommentarer: