fredag 23 mars 2012

Jag fungerar igen - och bättre än tidigare

Jag tror gunnar tror att jag är knäpp - men sanningen är den att jag är säkrare på mig själv än vanligt.
Jag gör det jag känner är rätt - oavsett vad andra kan ha för åsikter om det när de hör talas om det - och jag tar hand om det jag känner för att själv bli fullt hel.

Jag kan inte göra på¨annat sätt än att bara låta min tillvaro vara som den är och vara den jag är och än så länge - trots att jag kommit hit där jag är nu - så gör det ont då och då när jag tänker på hur gunnar valde att behandla mig och hur han valde att tycka mitt värde var
att han ville ha min kärlek - men bara för att kasta den i ansiktet på mig

Det gör ont emellanåt - men idag förnekar jag den inte - eller tar tillbaka den för att jag är rädd att mista honom (i något löjligt hopp om att han inte är borta)

Jag fungerar - och den här gången fungerar jag
och jag känner ro
Dagen har varit härlig och nya bekantskaper kan ge nya vyer

Blev bjuden till en vän som bor utomlands idag också - vi har haft kontakt i flera år och också träffats några gånger - men när gunnar kom in  i bilden lät jag den kontakten bli en sporadisk mailkontaktshälsningar om att den andra mår bra och god jul glad påsk etc

ärligt talat funderar jag på om jag ska tacka ja - varför inte en fin man som bara har gett mig en känsla av att vara värdefull
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte
Livet känns bara bra just NU

Inga kommentarer: