torsdag 23 februari 2012

Trött

men inte missnöjd med mig själv
Inte rädd för att ha gjort fel eller klumpat till mig

Men jag är trött dels för att jag känner mig lite sjuk - dvs inte helt kry (och kroppen jobbar för att ta hand om det som finns i den som vill göra mig sjuk)

Jag är också trött på att fortsätta tro på något som inte vill visa sig vara rätt
Det är inte så att jag tror att det är fel men jag är bara trött på att hålla min tro uppe
Det är som att hålla ett nät med fisk - jag vet att fisken finns där men den är för tungt för mig att dra in  och hur glad och hur mycket det skulle tillföra mig/mitt liv att få upp fisken så är det inte ett behov så stort att jag inte kan klar mig utan den men den skulle ge extra glädje och tillfredsställelse....

Jag börjar sakta men säkert släppa efter på repet till nätet - och bara låta fisken komma helt fri (från mig) även om jag tror att den hamnar i någon annans nät där den blir fångad.
Hos mig skulle fisken vara som "Flipper" fri och lekfull men ändå vilja vara med mig - hos andra så är han som "Willy" i fångenskap. Visserligen ser han glad ut och gör sina konster men det är påtvingat för att han är fången."Flipper" gör sina konster för att han är glad och för att han är fri att låta bli.

Ja, ja jag känner att jag tänker låta min "Flipper" hålla sig där han vill - och släppa tanken på att jag saknar honom
Han tror att jag försökt fånga honom - men jag ville bara få in honom så jag kunde släppa honom fri
jag tror inte på att saker, pengar, prestige, utbildningar, eller fina beteenden är något utan att personen har ett fint inre (och då räknas ändå inte det andra)

Jag är trött - och jag släpper efter så nätet öppnas fullt ut nu!

Jag är nöjd och jag mår bra och jag kan fortfarande le...
JAG MÅR BRA!
ärligt

Inga kommentarer: