lördag 4 februari 2012

Jo då det finns men....

...men de är inte exakta som i monopol tex - men de finns vissa grundläggande likheter - sedan har de flesta sina egna uppsättningar av regler....




....jag se och hör det runt omkring mig att det finns spelregler men jag varken förstår dem - fullt ut - eller vill lära mig dem. För de är inte sanna! De är fula, de är manipulerande och ibland fullständigt beräknande.

Jag sa till gunnar i början att jag kan inte kunde reglerna och spelar du så lämna mig nu för jag vill inte spela. Och han svarade; "nej varför ska vi spela - låt oss bara vara!"
Jo, jo ....
Jag var naiv - och jag öppnade mitt hjärta för honom (den första i mitt liv som fick komma ända in i mitt hjärta) och han ville inget annat än leka....
Han föll dit på sina känslor - det är jag helt övertygad om - men det gjorde bara att han ville stöta bort mig ännu mer.....

Idag känner jag att det är inte hela världen - jag blev slagen till marken och krälade i dyn men jag har rest mig upp och jag är starkare än tidigare.
Det gör inte ont längre att gunnar väljer att göra sådant jag ville göra med honom med andrar - det är faktiskt inte mitt problem och det var inte jag som var problemet
Problemet låg/ligger hos gunnar!

Nu är det dags för kudden
och jag lägger mig på den med ett leende på läpparna!

Inga kommentarer: