lördag 25 februari 2012

Kvällens slutar bättre än morgonen börjar men..

leendet sitter kvar på läpparna genom dagen - även om en tår har fallit då och då

jag sörjer
jag sörjer nog mig själv mest - som inte fått möjligheten att bli stark, få självförtroende och ha full respekt för mig själv
Att gå omkring med ett självförakt pga hur jag blivit behandlad som barn - att ha kämpat mot självföraktet som blivit inmurat i mig hela livet

jag sörjer allt jag kämpat med för att bevisa för mig själv och andra att jag är bra när jag inte behövt bevisa något alls - därför att jag är bra och den som inte vill se det är den som är förloraren
därför att jag vill inte ha sådana i mitt liv längre

inte ens gunnar - även om jag har en öppen dörr som han kan ta sig in genom men på villkor som gynnar mig (men faktiskt även honom - då han inte verkar vara en skitstövel längre)

Men än så länge ser det ut som han hellre vill verka vara en skitstövel

Hur som helst livet är härligt - och nu hoppas jag att jag ska få sova gott - och utan knäppa drömmar

Inga kommentarer: