söndag 26 februari 2012

En härlig dag...

...solen skiner och jag vaknar leendes ...
Trots att jag tvingade mig ur en dröm med gunnar
Drömmen var sådan att jag inte ska tillåta mig själv att vara i den sitsen med gunnar när situationen ser ut som den gör
Jag är glad att jag t.o.m. när jag drömmer respekterar mig själv så mycket att jag itne tillåter mig själv att komma i underläge och rent ut sagt visa mig själv självförakt

Det jag drömde hade varit helt okej om gunnar varit okej med mig - men det är han inte
och det tråkiga för mig är att jag inte kunde sätta stopp och visa mig själv respekten medan vi fortfarande sågs
Jag tillät mig själv att förnedras - pga mitt gömda självförakt

Men jag tar inte ansvar för gunnars handlande!
Men jag måste nu förlåta mig själv för att jag inte varit min egen vän!

Jobbiga tankar - men ändå rätt så okej för jag mår bra av att se vad som hänt och jag mår bra av att inte längre vara där - att kunna le därför att jag mår bra i mig själv
även då jag kan känna saknad och längtan efter den gunnar som umgåtts med mig
frågan är ju bara - finns han?
Men jag tror verkligen att han finns - även om gunnar själv inte tror att han duger och därför inte heller vill ha honom - eller mig som han tycker om...

Det som är bra nu är att jag äntligen inser att jag behöver inte försöka få det att funka, försöka förändra situationen - därför jag behöver inte bevisa någonting (om mig själv) för varken mig eller någon annan.

En härlig dag som sagt!

Inga kommentarer: