söndag 5 februari 2012

Med tanke på "liket" som kastades ut nu...

...så förstår jag att jag - och med tanke på gunnars agerande - att jag inte kunde/hade kraften att göra på annat sätt!
"liket" behövde få en "motpol" för att kunna hittas och kastas ut utan allt omskakande som hände.
Pga gunnars beteende så kunde inte en renovering av huset ske lugnt och stilla och hitta allt skit på ett trivsamt - om än inte roligt - sätt.
Nu fick huset ta renoveringen efter ett raserande och "liket" var kvar tills huset gick sönder så mycket att "liket" inte längre kunde gömmas.

Hade gunnar agerat på ett bra (inte perfekt - kräver inte perfektionism, är inte själv perfekt) sätt - även om han också har sina lik - så hade vi kunnat renovera tillsammans för jag betedde mig inte som om ett lik fanns hos mig (inte på ytan- även om det inom mig helt klart gjorde det) innan jag såg vad han höll på med.
.Nu har jag fått renovera själv och han har sina lika kvar (och kanske sitter fast i något han inte kan ta sig ur själv?).
Jag har försökt att få honom till att renovera tillsammans med mig men ...jag vet inte vad han velat eller inte velat - men han har i alla fall bara skakat om hos mig ......

"Liket" hos mig är inget som gunnar har ansvar för - hans ansvar ligger bara på det han gör
Jag ville bara säga det så ingen tror att jag tycker han skulle ta ansvar för "mitt lik" - bara sitt eget beteende och de "lik" som finns hos honom som "tvingar" honom att göra som han gör.

Inga kommentarer: