onsdag 8 februari 2012

Tack du från västernorrland som tittade in på "påminnelse"...

....som jag skrev i Augusti.
Det var intressant att se vad jag skrev då - och hur jag trodde allt var (ville tro är nog det rätta orden).
Jag litade inte fullt ut på mig själv då
och nu är jag mer ödmjuk i vad jag säger mig veta - för jag har gått fram och tillbaka så många gånger att jag inte kan vara så säker längre.
Däremot vet jag att jag inte visste att jag hade ett självförakt som låg under ytan och förstörde för mig själv - det gjorde att jag valde fel och gjorde fel

men

en sak tror jag kan vara helt säker på:
min vänskap till gunnar var inte fel
inte heller min kärlek eller tillit till honom - men han älskar inte sig själv och troligen har han också ett självförakt i sig (som han inte vet om?)

Jag såg också att jag har inte skrivit sedan i söndags och idag är det onsdag
vet inte om det är ett gott eller dåligt tecken - men jag vet att jag mår bra och ler mest hela tiden
livet är faktiskt härligt - trots att inget är direkt förändrat i mitt liv (men något nytt finns ju i det i alla fall :))
Jag är av med en fiende som hade ockuperat mig!

Inga kommentarer: