fredag 24 februari 2012

En orolig natt drömvis

Jag dröm många olika drömmar i natt och alla var oroande.
Det började med en gammal grannfru (gammal i båda aspekterna) som jag var två gånger och lämnade saker hos - och hon ville bjuda på kaffe fast hon inte vill ha kontakt med mig och blev arg för att jag tackade nej till kaffet men i praktiken till att spela ett spel...

Sen drömde jag att jag vaknade naken i mitt sovrum (inget konstigt egentligen med det) men jag hade glasväggar både på sovrummet och ut i trappan så om jag skulle kliva upp skulle alla där ute se mig.
Jag tänkte att  jag måste hänga upp skynken för fönstren men egentligen borde jag inte behöva göra det för väggarna ska skydda mig ändå i mitt hem

Sen drömde jag att jag hittade en massa nakenkort på mig på nätet - jag har aldrig tagit nakenkort över huvud taget så det är konstigt i sig - och blev helt förfärad över att se dem - men jag kunde tydligen radera några av dem och tog bort dem som var mest avslöjande (eller vad jag ska kalla det)

Därefter så somnade jag tydligen och missade att gå upp till grannen några trappor upp för att titta till deras barn (som för tjugo år sedan var mitt dagbarn) och fick panik för det när någon väckte mig och frågade vad jag höll på med
Sprang till en hiss och skulle åka men den visade sig inte gå till den våningen och ingen våning i trappen alls (fast den var i min trapp) så jag fick åka ner i gen och hade väldig ångest för att jag missat något jag lovat och tänkte göra nu fast att mamman hade kommit hem redan (enligt klockan) och jag kunde ha ringt henne och kollat i stället

Därefter såg jag "flipper" simma ur nätet jag släppt och se hur han tog en jättefart för att komma iväg
jag blev ledsen men kände mig ändå fri
när han kommit en bit på vägen ut till havet så stannade han och ställde sig och tittade på mig
jag gjorde inget - varken sa hej då eller bad honom komma tillbaka jag bara stod där
"flipper" stod fortfarande och tittade på mig när

Jag tog mig ett stort, stort glas vatten och sedan vaknade

Inga kommentarer: