söndag 5 februari 2012

Ännu en morgon där jag vaknar med ett leende på läpparna ....

...om än kroppen kändes väldigt tung.

Jo, livet är faktiskt okej just nu.
Det händer inte så mycket mer än vanligt - men inom mig så gör det det.
Det är som en såpbubblemaskin som släpper fram än det ena än det andra av fina bubblor att glädja mig åt.
Förut sköts det fram stora grå stenar som bara gjorde ont att få på sig.

Allt är bra hittills idag
men snart ska jag träffa en vän som har sorg genom en nära släktings död och det kanske kan bli lite tungt men det är hans tunga jag ska finnas till för - inte för att själv ta på mig något eller ens behöva känna mig själv nere.
Bara vara där för en vän!
jag behöver inte säga något smart - eller helst inte - utan bara följa hans ledning; vill han prata om det som hänt och om hans släkting får han prata, vill han bara snacka ändå så snackar vi - vill han vara tyst så är vi tysta.....allt kommer att visa sig....

Men för mig är det idag - hittills - bara en bra dag!

härligt - nu sätter jag igång så jag kommer iväg

Inga kommentarer: