torsdag 23 februari 2012

Jag ler....

...och känner mig glad men....
idag har varit en dag av saknad...

dessutom "drömde" jag (jag var liksom i dvala och inte i djupsömn) en dröm som sa något om dåtid och framtid.....

Den var inte rolig men berättade om hur vi varit och hur smutsiga både jag och gunnar varit
men på olika sätt...
vi hade kunnat tvättat av oss lugnt och ledigt tillsammans men vi båda strulade till det och han mer än jag eftersom han hade in andra i vår situation
samtidigt som han skyllde trasslet på mig

Jag var trasslig - men det lustiga var att jag var inte trasslig innan jag förstod att det fanns andra kvinnor och ville både försöka få honom att förstå att han gjorde fel, skydda mig själv och faktiskt göra mig av med honom
Inget av det klarade jag - idag är det han som håller avstånd och jag förstår (för så har det varit hela tiden att det är någon rätt så ny på gång)

Jag förstår att han inte tagit tag i sitt problem - för då hade han velat göra rätt för sig hos mig (som vet och fått uppleva allt) men det har han inte
och tycker han inte att jag är värd det - så visar det också att han inte är riktigt sund (för en sund människa gör inte skillnad på människor)

Saknaden gör ont och tar upp tankar som jag måste bearbeta

men ...på det stora hela mår jag bra rent psykiskt

Jag har varit mör och lite snuvig/tung på så vis och varit väldigt trött idag
så det kan göra att jag känner mig lite extra ensamen och längta efter det om jag vet skulle kunna vara bra....

ja,ja

som det är nu kan det inte vara bra!

gunnar är den som bestämmer hur han vill ha det....

hur som helst är det faktiskt riktigt bra - för jag känner att jag är bra som jag är oavsett
Det stor fula liket är ute - sen om det finns småskräp kvar så kommer det också att kastas när jag ser det....

Inga kommentarer: