lördag 18 februari 2012

Tänkvärt i kaelas blogg

Det största felet du kan göra i livet är att alltid vara rädd för att göra ett!


Och det är mitt liv i "ett nötskal".
Jag har varit livrädd för att göra fel eller misstag så att jag ska synas - att jag ska få skämmas
för jag var ju tillräckligt dålig bara för att jag fanns så jag måste ju bevisa att jag inte var så fruktansvärd som jag blev beskyld för.
Fel och misstag fick inte synas runt mig för då fanns ju inget som gjorde mig berättigad till att få finnas.
och
däri låg mitt självförakt så väl begravd så även när jag trodde att jag hittat mig själv och börjat ta hand om mig själv - sett att jag tillåtit andra trampa på mig och nu satte stopp för det - så fanns mitt självförakt fortfarande kvar och förhindrade mig från att bara leva.

Visst får allt vi väljer och gör konsekvenser - men även när man som jag ger och tar tillbaka så får det konsekvenser som är ännu jobbigare tror jag

Jag känner mig glad idag att jag blivit av med självföraktet - som jag hoppas inte är en inbillning av mig - för jag känner mig lugn, full av frid och bara nöjd och glad.

Saknar gunnar men det är inte farligt att sakna honom

Så är det bara att se vad som kommer - en dag i taget

idag är en fin dag!

Inga kommentarer: