tisdag 11 december 2012

Vem vill ha lemonad när livet är jobbigt?

Det finns ett talesätt som säger;
"om livet ger dig citroner - gör lemonad!"
Hur skulle det få mig att må bättre?
Hur är tanken i det?

Om jag sedan aldrig får något annat än citroner hur skulle den lemonaden kunna smaka gott?
Bara en fundering

Det måste vara en människa som inte varit med om allt för jobbiga saker i sitt liv som hittat på det talesättet;
För den ger bara känslan av att man är otacksam när man inte orkar vända allt till något possitivt!

Just nu är jag bara ledsen - inom mig finns gråt
Det är inte så att jag tänker på något speciellt eller att något hänt som ger mig gråten.
Det känns mer som om den funnits där och den vill inte vara kvar, men jag vet inte hur jag ska kunna släppa ut den - och den hittar inte ut själv

Jag känner mig tjatig - och löjlig emellanåt - därför att jag inte bara kan släppa och gå vidare som andra människor gör ....
men det är inte mycket att göra åt - jag behöver den tid jag behöver

Jag känner mig nöjd med tillvaron på ett sätt men jag vill byta boende - och möjligen även ort....men vet ännu inte hur jag ska göra eller hur det ska bli...behöver ju jobb också....

Men det skulle inte hjälpa - gråten måste ut ändå!

Inga kommentarer: