torsdag 27 december 2012

Innan jag träffade gunnar....

..hade jag stängt igen vissa dörrar och var på väg ut och började bana nya vägar som också hade nått till grunder till en ny tillvaro.
Ibörjan när jag träffade gunnar så byggde jag fortfarande på en del av dessa och började också på nya.
Men tiden med gunnar förstörde så mycket!
En del av dessa påbörjade vänskaper och projekt tappade jag taget om helt - och andra blev bara stående och jag la en sten någon gång i bland (tålmodiga men allt för få)

Jag känner mig så sårbar idag
och jag känner mig utnyttjad av flera av dem som behövde mig och hade mig därför att de vara så nära mig...

Jag känner mig ensam och övergiven
Jag känner mig som en förlorare som inte kan få någon ordning på något

Jag har vänner som jag vet tycker om mig och jag vet att de finns där
men jag kan inte hänga på dem hela tiden - de har sina liv också

Jag känner att jag bara vill ordna en ny tillvaro någon stanns - och de som vill får visa att jag betyder så mycket för dem att de söker upp mig...

just nu är jag väldigt sårbar för min tillvaro har hunnit i kapp mig - och jag ser att jag tappat så mycket under tiden "med" gunnar - samtidigt ser jag att en del av det jag hade inte egentligen fanns där heller....

Trött på att ha krav på mig som jag inte ska behöva uppfylla!
och trött på att vara den som man bryr sig om sist - gör si eller så för att de inte ska bli ledsna
men om jag inte mår bra om jag gör det då?
det spelar ingen roll!?

Skit!!!

Inga kommentarer: