lördag 1 december 2012

Det är bara kärlek kvar...

Som en talrik täckt av massor med kladd, klet och smutsiga rester - av elakheter, förakt och nedlåtenhet - har jag blivit diskad och skiner ren.

Kanske har diskaren missat någon liten fläck här eller där - men i stort sett är tallriken ren - och när de små fläckarna blir synliga så tvättas de bort också.

Det är så här jag känner mig just nu

Jag känner bara frid, förnöjsamhet, lycka, vilsamhet och kärlek ....

Jag "sopar" bort varje negativ tanke som kommer och lämnar dem till Gud - och lugnet bara infinner sig hela tiden...jag känner mig nöjd...jag mår bra....och det enda jag kan känna är kärlek....

En liten irritation när något händer men det sitter inte kvar...

Och jag bara ber Gud att det är så det är från och med nu....

Jag lägger mig ner och vilar.....i Guds omsorg, kärlek och nåd.....

Inga kommentarer: