söndag 16 december 2012

Jag har inte direkt nämt sex...

...tidigare än i förra inlägget.
Jag har inte sett det som något viktigt för min blogg eller för mig att nämna - men jag tror jag har fel för min egen del i alla fall (för bloggen i sig vet jag inte om det har så stor betydelse).

Jag nämnde i förr inlägget att min mamma hade en väldigt "skurvad" inställning till sex och hur hon pratade om det med mig - hennes värderingar och tankar runt det var inte sunda och hon försökte överföra dem till mig. Min mormor i sin tur förde över sina tankar på mig om att sex inte var något gott alls och tex att kvinnor som rörde på höfterna (normala rörelser) var slampiga och bara försökte locka karlar med sin kropp.
Mycket av detta fick jag del av från både min mamma och mormor innan jag var tio - och förutom det några övergrepp som jag har fått  upp ur mitt undermedvetna under dessa år med gunnar.
Saker som jag haft fragment av hela mitt liv men som nu bestämde sig för att visa sig i det medvetna.

Jag har skämts för att jag har sex (troligen för att jag inte velat att de ska tro att mina tankar kring sex är som mammas men också för mormors uttalanden om kvinnor som bejakat sin sexuallitet) om andra vetat om det  (de har de ju förstått även om jag låtsats som om de inte gjort det hela mitt liv) - men den partner jag haft har jag aldrig skämts inför...
De har inte varit så många men de som varit har fått hela mig.
Jag har alltid tyckt att sex ska vara lekfullt och roligt men samtidigt kärleksfullt och full av intimitet och jag måste säga att jag tyckte att jag fick det av gunnar...men när det inte räckte för honom så kunde jag inte behålla den känslan fullt ut - utan kände mig smutsig, utnyttjad och oviktig.

Hur som helst så nämner jag itne detta nu för att jag drömmer om gunnar - utan för att bearbeta något som har varit väldigt konstigt för mig under tiden med gunnar...

Inga kommentarer: