söndag 9 december 2012

Jag idag....

Jag känner mig så nöjd med tillvaron jag har inte mycket att klaga över, egentligen; jag har tak över huvudet, jag har mat för dagen och jag har en skön säng att sova.
Jag fryser inte, jag är mätt och jag kan vila när jag vill.
Och idag går mina böner lite extra fram till Gud för dem som inte har ett hem och inte har detta som jag har.
Jag ger en liten summa, sedan något år, till Stockholms stadsmisson som hjälper behövande, bla bostadslösa. Om du vill ge lite till hjälp du också så är kontonumret; 90 03 51-8.
Sedan står ju Frälsningsarmen och samlar in pengar till behövandehjälp på stan vid den här tiden på året - med en "gryta" där kan man också hjälpa till med en liten eller större summa.



Tre bra saker med mig själv;
* Jag blir så glad när andra lyckas - eller det går bra för dem på ett eller annat sätt.
* Jag sörjer med andra när det inte är så lätt som de skulle önska - när någon eller något går dem
   förlorat eller de inte orkar med sin tillvaro pga att den är för jobbig
* Jag ber att alla - inklusive de som inte vill det samma för mig - ska få det de behöver för att klara
   sin tillvar (livet är inte alltid enkelt - inte ens för de som är missunsamma mot mig)







Från; http://angelwinks.net/versepod.html

Inga kommentarer: