tisdag 1 november 2011

Tom

Jag känner mig tom!

Har kanske äntligen vågat stå - fullt ut - för mig själv.
Fast jag trodde det tidigare också.
Men det är nog som med alla andra typer av relationer jag har haft (och fått avsluta) att jag aldrig riktigt, riktigt stod för min gräns när den andra personen tog ett steg för nära eller knuffade omkull mina "staket".
För när jag verkligen stod för dem så gick det inte längre att dessa människor i mitt liv - för de ville ha mig på det vis som passade dem.
Jag är fortfarande deras vän men de får inte längre nytta av min vänskap - och absolut inte utnyttja den.

Det är dött nu!

Jag känner mig tom - för är det som med alla andra som inte ville ha MIG utan det de kunde ta så är allt (äntligen?) över och det här har varit mitt liv i så lång tid (flera år) nu....
Känner mig tom
men

Jag känner mig också fri!

För jag står kvar där jag stod - där mitt beslut var - innan min sista lilla "snurr"
och på ett sätt är jag tacksam att den "snurren" fick dyka upp nu - medan gunnar var kvar - så jag visste att JAG inte var klar med mig själv....

Ledsen - tom - fri!

Inga kommentarer: