lördag 5 november 2011

Ge upp men....

....bomma inte igen!

ord som kom till mig för en liten stund sedan

Helt klart för mig:
Jag ska släppa taget - men inte bygga upp en mur som inte går att ta sig förbi....

Jag måste låta mig själv känna - och bestämma mig för att jag orkar ta tag i sorg, besvikelse och känslan av att aldrig betyda någonting speciellt för någon
Det är den sista känslan som både fått mig att stöta bort gunnar - och att försöka att få allt att funka

Det ena för duger inte jag så ska du inte tro att jag bryr mig heller
och det andra för att jag känt och sett hans kärlek fast han inte kan/vill/vågar stå för dem

Jag är bra som jag är
Jag duger som jag är
Jag är speciell precis som jag är - om inte någon (gunnar) fattar det så är det deras förlust
Jag älskar mig själv som jag är - även om jag alltid fått kämpa för att våga stå för det

Sluta kämpa för att andra ska se att du är bra, att du duger, att du är speciell och att du är värd att älska!
Kämpa för att må bra med dig själv - även om du inte har någon med dig

Jag tror Gud vill att jag ska
Ge upp men inte bomma igen - inget är omöjligt för honom
Jag ska gå på min väg och bara följa den så som Gud vill och lita på att allt blir bra - på ett vis eller annat
Sluta kämpa men stäng inte igen heller

Såg precis en bild framför mig: en affär där affärsägaren är så glad för sin affär och angelägen efter att få in kunder så han går ut och försöker med alla medel att få in kunder i sin affär - han möter dem, han visar intresse för dem och han talar om vad de kan få och hur billigt de kan få den vara de behöver - men ingen vill gå in därför de känner sig rädda; vad vill han? varför är han så angelägen? är det dåligt det han har? så de går bara förbi och fnyser åt mannens vänlighet.
Till slut går han in i affären börjar tänka att han får slå ihop för det här kommer inte att gå...
Släpper tanken på att ha affären för kunderna som han vill nå är ändå inte intresserade - då helt plötsligt hör han någon röra sig i affären och han kikar upp men tänker att personen han ser gått fel och struntar i honom. Men så hör han honom ropa och samtidigt så kommer en kund till in....
Affärerna börjar sätta igång - och han får behålla just den affären han har (inte en annan)

jag tänker inte ta det till mig som ett hopp .. jag har släppt hoppet....men för Gud är allt möjligt

och

det kommer att bli bra för mig - på ett sätt eller ett annat

Har släppt taget - måste låta mina smärtor finnas - men bommar inte igen....
går på min väg.....

Inga kommentarer: