tisdag 1 november 2011

Behöver få ur mig någonting....

...men vet inte vad exakt...
Jag känner mig ledsen - tom - fri - men mest bedrövad

Jag känner mig så ensam!

Jag har inte gjort fel som vill fortsätta stå som gunnars vän - men han får faktiskt inte utnyttja min vänskap

och just nu har jag bara lust att slå honom med något hårt i huvudet

arg - men jag vet inte hur jag är arg
jag märker ju att mina känslor aldrig fått fungera - och det gör ont just nu inom mig - men jag vet inte hur jag ska hantera dem

BEhöver - det vet jag - ett ärligt samtal med gunnar
men jag kommer inte få det - det gör mig frustraherad
det känns som blodet stasat sig i kroppen

Bara för någon vecka sedan kände jag mig stark och klok
och jag vet att jag ska hålla ögonen på vägen och inte känna mig dum.
"Där fick du allt som ville vara gunnars vän minsann" hör jag i huvudet
och det spelar ingen roll att jag vet att det är rätt - det är jobbigt att höra den rösten

jag ......
vad ska jag göra just nu?

DEt är jobbigt att älska men veta att jag måste låta bli den tanken (och ändå sa har jag gjort det)
Att besluta vara vän - när man blivit illa behandlad - är ännu jobbigare (även om det både känns bra och är det rätta för mig)

Att inte få det jag behöver är hemskt

nu har jag satt fingrarna på tre saker som gäller för min smärta

jag slutar där!

Inga kommentarer: