torsdag 3 november 2011

Laga sprickorna så....

...kommer det stå stadigt.

jag läste nyss ge inte upp om det förhållande som fått sprickor - för kärlek välter inte så lätt.

Funderar på om det är en uppmaning till mig - något Gud vill säga mig - eller om det bara är något som vill locka mig tillbaka till en kamp som jag aldrig kan vinna...

gunnars och mitt "förhållande" har inte bara några små sprickor - de är så djupa så jag undrar om det finns något kvar mellan sprickorna...

Jag kan inte vilja - om han absolut inte vill/vågar/kan

Den sista händelsen - tog nog död på min vilja också så jag vet inte om det finns något kvar....
nej, faktiskt så känner jag den här gången att det får vara
han kan hålla sig där han är - eller snurra runt med en massa andra bredvid den han valt
men jag vill inte längre bry mig...

Ärligt har jag trott att han skulle våga närma sig mig - sakta men säkert - för jag har verkligen känt hans kärlek och jag har sett den i hans blick...
men hans rädsla för närhet är för stark ...det handlar inte bara om missbrukets tjusning i att få kickar....

och nu är inte jag intresserad längre!

Jag vet inte men jag tror det skulle mycket till för att det skulle kunna ske nu - efter detta....

Men jag har sagt - och jag står för att jag är hans vän - om han behöver en vän som han kan vara ärlig med (och inte vill försöka manipulera)
men jag tror han är för rädd för det med - i alla fall i nuläget....

Han var mitt livs kärlek - och han kommer att alltid ha mitt hjärta hos sig men....

Vill Gud säga mig något med den där texten jag läste så får Han verkligen - ta hand om det...
Jag har gett upp!
Känns konstigt att säga det - utan att få stora skälvan för förut när jag sagt det har jag ändå tagit tillbaka det i hjärtat (men inte nu - det känns bara lugnt)

På ett sätt är det tråkigt - för det hade varit roligt att få vara en av dem som lyckats komma under skalet/masken på en relations/sexmissbrukare - och få honom/henne att våga älska utan att fly....
men på ett annat känns det bra - därför jag har kämpat i så många år ....(även om han flytt och kommit tillbaka gång på gång)

Inga kommentarer: