söndag 3 juni 2012

oro

Jag har haft en riktigt fin dag idag - och ändå känner jag en oro inombords som jag inte vet vad den beror på.
Har jag gjort eller sagt något dumt som vill göra sig påmint eller är det någon annan som sagt, gjort eller kanske bara sett på mig med en blick som inte var rätt?

Förr kände jag ofta att något var knasigt när jag kom hem efter en dag med någon "vän" och nu efteråt så förstår jag att något ord, handlande eller en blick på mig eller tillsammans med någon annan om mig varit - men då förstod jag det inte för mitt inre jag hade valt att inte se den som var dumt mot mig.

Jag förstår också idag att jag själv kan säga eller göra något som är knasigt (men jag har inte den tanken när det händer) och det brukar jag oftast se på en gång så därför känns det som om någon annan har gjort något diffust mot mig - som mina sinnen uppfattat men inte hjärnan.

Kanske ett krav - inte klart uttalat men ändå där - som ställts på mig?
Jag har alltid fått dåligt samveten när jag inte svarat på andras krav - outtalade mer underförstådd eller klart uttalade - och jag inte velat/känt att jag kunnat besvara dem.

Hm
Har jag gjort fel eller inte?

Inga kommentarer: