lördag 30 juni 2012

Man får det man sår...

Jag tror inte jag kan få tomater om jag sår majsfrön eller gurka om jag sår ängsblom.
Jag tror det är samma sak i det vanliga livet.
Jag ser alltid till att betala för mig - för jag tror det är rätt naturligtvis - även sådant som jag av misstag fått med mig ur affären går jag till baka med därför jag tror jag får betala igen det i annat sammanhang annars - eller ännu mer
INTE SOM ETT STRAFF utan pga att jag sått det

Falskhet ger falskhet
Smärta ger smärta
Glädje ger glädje
Ärlighet ger ärlighet (och ger dig känslighet för lögner)

Frustration, uppgivenhet ger en negativ spiral nedåt - som måste få vända och då är det viktigt att kämpa för att vända den

Men jag tror också på förlåtelse om man vill erkänna sina fel och är villig att göra "bot" - då kan man få hjälp att "gräva upp det man sått" och möjligheten att så något bättre...

Inga kommentarer: