onsdag 6 juni 2012

Beskuren hårt...

Jag har blivit beskuren hårt och även i rötterna - det gjorde ont men det var nog nödvändigt för att jag skulle kunna bli sådan som jag var menad att bli.
Inte några spretande tunna grenar som kämpade för att överleva utan ett tjockt grenverk som var starkt och stolt och vackert.
Jag ville inte bli beskuren så hårt men jag blev det

Jag önskar att du slapp den beskärningen.
Och du gör allt för att slippa men ´ju mer du görsöker hindra det ju mer behöver du det - och ju hårdare beskärning kommer det att behövas - för du är full med mögel och röta i både grenverk, stam och i rötterna och ju längre tid det tar innan beskärningen sker ju hårdare beskärning måste det till.

Jag önskar jag kunde spreja motgift på mögel och röta så du slapp men det jag sprejat kanske gör att det hindras lite  i tillväxt.
Men det är inte upp till mig och inte min sak heller....
och det är skönt att veta och skönt att kunna släppa.

Beskärning är ändå en god sak - men det gör ont när det händer!

Inga kommentarer: