lördag 2 juni 2012

Jag, ett mirakel idag?

Gud gör mirakel på många olika sätt.
...och jag måste säga att han gjort det med mig också.
Jag tror inte han ville att jag skulle behöva må så dåligt som jag gjort -'
eller att jag skulle behöva möta en relations-/sexmissbrukare
men han har ändå tagit mig igenom smärta, sorg och förnedring och
tagit mig ut på andra sidan med mer självförtroende och självkänslan än innan.

Jag är mer mig själv idag än innan allt det här började - och då trodde jag att jag var klar?

Jag kan välja att tycka synd om mig själv för det jag gått igenom - eller också
kan jag välja att vara tacksam för det jag fått gå igenom
Tacksam för allt jag lärt mig om mig själv - och att jag fortsätter att lära mig

Jag säger ödmjukt; jag tror jag kan handtera livet bättre efter dettta

när jag kunde ha blivit en psykiskt förstörd person som fått gå på ångestdämpande resten av livet

Jag väljer tacksamhet!

Inga kommentarer: