fredag 22 juni 2012

En lugn midsommarafton - för min del

Jag har sorg så jag brydde mig inte om att försöka hitta något att göra - och dessutom ska jag resa bort i morgon tidigt.
Ska bli skönt att komma bort lite - få tankarna i andra banor.

Det är konstigt - och jag har sagt detta förut men det var annorlunda - känner mig faktiskt fri
Även om jag har sorg så är jag fri...

Jag är nästan rädd för att säga det men så känns det

All "lust" jag hade till att skriva till gunnar tidigare är som bortblåst.
Nästan otäckt att tänka på - vad hade han för makt egentligen som höll mig fast?
Som bara släppte när han tog sitt ansvar för sig själv.

Som om han klippte av repen som höll mig bunden - och som satt fast i honom.

Ja, ja, jag har sorg men inte mer
Jag tror inte det här var rätta vägen - men jag kan inte tvinga någon till det jag tror på
men då ska han inte heller "hålla i mig"!

Nu är det snart dags för kudden!

Inga kommentarer: