torsdag 5 december 2013

Rörelsens eftertankar

Just för en liten stund sedan - pratade med Gud - kände mig lite ledsen/rädd för att jag ska få ta en smäll för det som hänt....men insåg att jag "gärna" kan ta det om det hjälper den som jag är rädd att smällen kommer från....

Jag har redan fått ut så mycket som jag kan - och jag har fortfarande frid, känner mig tillfreds och är mättad psykiskt - inget kan ändra på det - det beror inte (längre) på någon annan om jag har det eller inte...
Jag bad också Gud att den som kan ge mig smällen inte ska få någon smäll - utan att det som hänt ska hjälpa till att göra allt så bra det kan för personen...
Det är inte viktigt att jag får det - det verkar redan kört för mig känns det som - men det är ännu  chans för den personen....låt det som hänt ge personen kraft och självförtroende till att förändra sin situation....

Jag tar på mig ansvaret för det som hänt...och ber att personen i fråga går fri från ansvar så att personen kan vara stark - det är bäst för personens hela situation...

Jag är inte oegoistisk - jag vill verkligen att det ska gå bra för personen (så på ett sätt är jag egoistisk)

Inga kommentarer: