söndag 22 december 2013

Brev till gunnar 12

Jag har varit vimsig och jag har varit inkonsekvent men det handlar om att älska och att vara rädd om mig själv.
Jag älskar dig men du har gjort mig väldigt illa - och det har jag försökt att göra allt för att skydda mig själv ifrån.
Tidigare öppnade jag mig inte för någon - och då var jag ju skyddad - men när jag öppnade mig så visste jag inte hur jag skulle skydda mig...

Jag vet att det är andra - som kan tycka både det ena och det andra - som kommer att läsa det här men jag vill ändå skriva det för att jag behöver få det gjort.
Det är troligt att det kommer fler brev som verkar inkonsekventa - men det är bara vägen jag måste ta för att bli hel - fri är jag idag men inte hel....

Jag har förlåtit dig men det gör fortfarande ont därför att jag tror att du har tagit fel beslut och valt fel.
Jag har inte kunnat hindra dig från att göra det du gjort - men det betyder inte att jag har ändrat min tro på att vi var rätt för varandra - och att du vet det.
Jag tror det skrämde "skiten" ur dig och "skiten" klarade inte du att släppa - du vågade inte öppna dig som jag gjorde ....
Jag måste gå vidare och försöka bli hel - men jag vet inte om jag kan gå vidare och finna, samt dela mitt liv med någon annan...

Gud har allt i sin hand - och jag släpper det som gäller dig till honom
                                       och inriktar mig på det som gäller mig - som stärker och helar mig.

Men ännu saknar jag dig!

God Jul
Varma kramar till dig
S

Jag är glad att jag kan förlåta, förstå andras tillkortakommande och ändå älska (även om jag ibland måste gå ifrån det som händer i dessa tillkortakommanden)

Inga kommentarer: