fredag 6 december 2013

Motsägelser...

Livet är fullt av motsägelser....
Och allt är inte svart eller vitt - det finns något där emellan - olika grader av grått...
Men visst vore det enklare - på ett sätt - om allt var bara svart eller vitt...
men var skulle jag hamna då?

Jag tror att grå finns - just för att vi människor inte kan vara helt vita - men de flesta av oss vill inte vara helt svarta ...

Jag känner en tillit till att Gud älskar oss så mycket att han tar hand om allt vi gör med hjärtat...

Gud ge mig kraften att släppa det jag inte kan göra något åt
mod och vilja att göra något åt sådant jag bör göra något åt (men inte allt som jag kan göra något åt)
och ge mig kunskap och förstånd till vad som är skillnaden
Ge mig också kärlek till de som inte förstår den väg jag tar
och tålamod med dem som är emot mig
och ödmjukhet inför att andra kanske tar en annan väg än jag



Inga kommentarer: