tisdag 31 december 2013

Med en liten återblick så inser jag ...

...att trots att jag ibland verkat väldigt säker på mig själv
så har jag varit väldigt osäker
Inte allra längst ner - men det har varit så nedtryckt att det knappt klarat av att överleva.

Så även de stunder när jag känt mig nöjd och belåten har det bara varit tillfälligt - därför att smällen när jag tappat tron igen skulle bli så mycket större
Det är som ett djävulskt spel har spelats med mig som spelpjäs.

Jag hoppas att det inte ska vara så den här gången också
Den lilla avkroken jag tog - för att komma till den här självkänslan - var inte den jag skulle rekommendera någon annan, men trots det så har den gett - som det ser ut nu - det den var menad att göra....
Jag är tacksam till Gud som ser till hjärtats tanke ...

Jag hoppas att jag får gå in i det nya året med glädje, framtidstro och tillförsikt - och hälsa (för mig mitt djur och mitt barn speciellt)
Och att det har vänt nu...?

Jag är inte högmodig - har aldrig varit men - med erfarenheten så förstår jag att ett bakslag kan komma även om jag inte vill tro att det är så den här gången (jag har sagt detta förr också).

Jag hoppas att det som legat i botten fått komma upp till ytan igen - och att inget annat finns där längre.
Sorgen är inte helt över och inte heller smärtan - när minnena och vetskapen om att allt han lovade mig och allt jag önskade mig har han gett till någon annan påminner sig - men jag har i alla fall glädjen tillbaka (och lyckan över att jag älskar trots allt - till motsats till hatar).
gunnar kanske känner det som en bekräftelse på att han är okej - men det är inte det det handlar om. Han får bära på det han gjort tills han väljer att "vända om" och sluta låtsas och springa ifrån det han gjort och de val han tagit och dem han sårat på vägen. Även om det är sår inom honom som fått honom att göra som han gjort så är det inte okej.
Jag önskar hans helande och hans väl - men jag ger inget okej på att han gör fel.

Det finns en orsak - men den fåt aldrig bli en ursäkt!

Och det gäller mig också - om jag gör något dumt
(som jag också har gjort - insett och vänt om från)

Min bön för först och främst mig själv men också de mina (även de som inte är nära)
Yes! Amen!!!

Inga kommentarer: