fredag 14 juni 2013

Upp och ned...

Idag har varit en dag som varit upp och ned...
Jag mår rätt så bra - och det känns lugnt på ett sätt men det gör något med mig just nu
längtan
och jag ramlade dit och gjorde något som jag lovat mig själv att inte göra mer...
och nu har jag öppna den "graven" och det är inte bra ...
Jag grät efteråt...men då var det ju redan gjort...

Det är inget med gunnar - han är lämnat åt sitt eget ...
nej det här handlar om mig - och att jag bestraffar mig själv när jag känner en önskan för mig själv.
Det får jag ju inte göra - och det sitter så djupt i mig att jag är egoistisk, elak och bara tänker på mig själv när jag vill något för mig....även om ingen annan finns i min närvaro när jag önskar mig det...

Sjukt?
Jo, men är man tuktad av någon sjuk så kan det ju inte vara annat - även om jag vet att det inte är sunt så fastnar jag än i det....

Nu är det bara för mig att försöka förlåta "tabben" och börja om - inte från början men inte heller på samma plats som jag var nyss.

Annars har dagen varit upp och ned - men mest trevlig faktiskt
Kände i kväll för att vara bara jag - och slappa - och gjorde god mat och njöt av den....
lärde mig något nytt - en sås som jag alltid köpt förut
Nu kommer jag hädan efter att göra den själv - den var inte så svår som jag trott (eller läst mig till förut - det här receptet var lättare)

Ja, så var vi snart på lördag - och jag känner att det ska bli skönt med helg

Inga kommentarer: