måndag 10 juni 2013

Tankar som inte vill fastna...

...jag vet inte riktigt vad som händer i mitt huvud just nu...
Det går tankar igenom det som jag inte hinner fånga in.
Jag vet inte om det är "lilla jag" som hindrar mig från att höra/se dem eller varför de inte får landa.
Jag känner mig inte orolig - längre
men det är jobbigt att inte få ta det som jag antar vill fram - vill visa sitt fula ansikte.
Jag vet av erfarenhet att det oftast inte är så farligt när jag får veta vad det är - som jag troligen kände det som barn - ändå så stretar det emot varje gång som nåt ska fram och jag blir väldigt rastlös.
Det här förstår jag är något som vill komma fram - men samtidigt har det med gunnar att göra.
Det är något som sker när gunnar "gör sig" påmind  - och det gör det nu också (samtidigt som den här rastlöskänslan som brukar "dyka upp" när något från barndomen vill visa sig.

Hm....

Snälla kom från nu - släpp fram det - så jag kan få känna lugn igen.

Jag känner mig lycklig men som en stilla frid - trots rastlösheten och det andra som sker - så jag mår ändå bra - men vill ändå få känna lugn också...

Gör jag mig begriplig?
Jag vet inte - men jag förstår ju i alla fall....

Inga kommentarer: