torsdag 13 juni 2013

Det är bra....

...men jag är i något "väntrum" känns det som "i väntan på vad som ska hända"....
Det är inte så att jag sitter inne och inte gör något - eller låter livet gå förbi i väntan på att jag ska se det som ska hända utan mer som jag inombords känner att jag väntar på vilken väg jag ska ta i den här korsningen - eller man kanske ska säga att jag är i en rondell med många utfarter och i rondellen är mitt liv just nu i väntan på att jag ska veta vilken utfart jag ska ta.

I rondellen har jag plats med allt i mitt liv - som det ser ut nu - och därför lever jag på som vanligt.
Träffar vänner, jobbar, pratar med barn och tar mina små utflykter då och då etc.
Så när jag vet vilken väg jag ska ta då plockar jag in allt det andra i "bilen" och kör in på den vägen - om inte något säger mig att "det där ska inte med längre" - men jag tror att "det där" är mest det som är inom mig.

Jo, allt är bra men när jag bara kör runt och ibland stannar till på gräsplätten i rondellen så känner jag mig lite ordlös och därför känner jag också att jag inte har mycket att säga....

Men det är torsdag - en dag kvar innan helgen;

Inga kommentarer: