fredag 14 september 2012

Kärlekens värde...

"Kärleken är aldrig bortkastad. Besvaras den inte, flödar den åter och helar och renar hjärtat"

  Irving Washington

Jag tror det är sant
 om det är kärlek - även om man tappar sig själv en stund på vägen av smärta, förvirring och sorg

och den som har orsakat smärtan förvirringen och sorgen medvetande om vad han/hon gör kommer att hamna i en egen situation - inte nödvändigtvis samma som det den utsatt annan för - som får han/henne att tappa sig själv

Idag känner jag mig ganska så lugn, lycklig och nöjd med min tillvaro
även om jag fortfarande har sorg som behöver få sin tid för att såren ska bli helt helade

hur gunnar har det vill jag inte ens spekulera i

Från det till detta:
regn idag - inte roligt när man cyklar men det går - och det är faktiskt skönt mot ansiktet så länge det inte är kallt

Det är också fredag och helg fr.o.m. i kväll
yuppi!

Inga kommentarer: