torsdag 13 september 2012

Jag hör hans hjärta ropa...

Jag har hört gunnars hjärta ropa sedan i går em/kväll...
Jag kan inte, ska inte och vill inte svara på det ...
Förr hörde jag det ropa och jag visade honom - talade om det för honom och han sa det var sant...

Sen stack han och jag stängde mina "öron" så jag inte skulle höra
men trots det har jag hört hans hjärta i snart två dagar

Det finns säker någon som tycker jag är löjlig - och det är upp till var och en - men jag står fast i att jag hör hans hjärta ropa...

Vad jag inte kan göra - för min egen skull - är att svara genom att ta kontakt med gunnar
Vill han så kan han ta kontakt - men jag ska inte göra det!

Jag tror inte att jag lurar mig själv - men det måste vara gunnar som tar ansvaret och kontaktar mig om han saknar mig ...
och han måste ta det han kan få - för jag är inte på "samma plats" som han lämnade mig...

Jag behöver få ur mig det här - för att inte ropen ska bli mig övermäktiga
Jag vill inte ha någon i mitt liv där jag tar ansvaret för att det är så - om inte han vill anstränga sig för det...

Han kan i så fall hålla sig vid sina val - och jag är fri

Tack för att jag ser allt mer klart i dag - även om andra kan tycka jag är knäpp

Men jag står för att jag inte är som andra - och inte tänker enligt de gängse värderingarna...
och därför är jag ännu inte helt borta för honom...

men på mina vilkor - och bara om han är villig att anstränga sig

Annars finns det så småning om någon annan som är det

Inga kommentarer: