onsdag 26 september 2012

Det suger...

Med två betydelser
För inom mig suger saknaden efter gunnar och samtidigt så som de säger; "det suger" därför jag sakna gunnar.
Jag vill inte sakna gunnar när han inte saknar mig
Jag vill inte ens att han ska komma i mina tankar för så länge jag inte är i hans ska han inte vara i mitt
Han har gratis rum i min hjärna - och jag är oförmögen att kasta ut honom där ifrån

Visst det är mycket mindre än tidigare -  men ändå
Han ska inte vara där alls utan att han ger betalning - genom att ha mig i sin hjärna också

Det suger - inom mig vill något ta kontakt
MEN JAG SKA INTE TA KONTAKT!

Att jag inte kan bli av med mina känslor är en sak men självkänslan är äntligen starkare än "suget" efter gunnar.

I kväll förstod jag att det var flera faktorer som fick mig att inte släppa taget - när jag normalt sett borde ha gjort det.
En del låg hos mig; en del i mitt undermedvetna en del i känslan av att inte vilja bli förnedrad bla men en del låg hos gunnar
han lockade och knuffades om vart annat
men nu gör han inte det mer - och jag tänker inte försöka näsla mig in i hans liv igen

HAN är den som gjort det största felet av oss två - och det är HAN som ska ställa det till rätta - om det ska gå rätt till
Annars kommer han att bli "omhändertagen" på det sätt som han bör bli
och hur det är är inte min sak att spekulera i....

Bara trött på suget  - och känner mig arg därför

Inga kommentarer: