söndag 2 september 2012

Jag undrar...

...varför ber man om kontakt när man sedan inte bryr sig när jag svarar?

Jag har varit på flera sidor, i och med min situation, där tjejer bett om kontakt och när jag svarat så slutar allt där...

Är det för att de ändrar sig eller är det för att de vill se om jag är någon de känner - eller någon som skulle kunna tänkas vara med deras man?

Jag måste lägga fram dessa funderingar för det känns väldigt konstigt för mig när det här händer

Det är ingen stor grej och jag blir inte sur men jag undrar ju varför de tog kontakten...kan inte låta bli...
jo, jag känner mig lite manipulerad och "utnyttjad" därför att den som tar kontakt har något i tankarna som jag inte vet och utnyttjar min ovetskap om dem
Det är lite - även om det absolut inte är exakt lika - som när någon vill ha hjälp till att ordna något (som jag ställt upp på) och det är till en fest men jag får inte veta att det är till en fest och jag blir inte heller bjuden...Det är inte lika men ändå i mindre skala....
Jag vill inte känna mig snuvad men jag gör det ändå - jag måste vara ärlig mot mig själv i alla fall!

Jag har funderat på en del tjejer som skrivit (på dessa sidor) - det låter som de skriver om gunnar och jag har varit nyfikten men jag har inte tagit kontakt med dem för det
Jag har inte ens tagit kontakt med de tjejer som jag är säker på/vet att han haft kontakt med

Jag tänker ska han ställa till det för sig - så är det han själv som får göra det - inte med min hjälp i alla fall...
Jag har varit sårad och jag har mått skit - men varför ska jag låta andra göra det också?
Kanske någon tycker att jag borde tala om för dem vad jag vet - men jag vet hur det känns när någon som kommer utifrån talar om vad man själv inte vet eller kanske anar bara....
och jag är inte deras vän - så de kan ju välja ändå att inte lita på mig utan lita på honom...
han pratade ner sina tjejer till mig också - men jag brydde mig inte, jag höll honom inte om ryggen för det ...men många gör så och då har jag bara slösa min energi

Det jag gjorde och kollade var för att jag ville se att jag hade inte fel  - även om jag ärligt hade önskat det

Ja, nu vill jag inte in och börja dra i det igen!

Jag la dessa känslor och tankar ifrån mig igår morgon - och jag ska inte tillbaka och hämta något av det - även om det finns i minnet som en informationsbank om historia.

Nu blir det kuddkram

Inga kommentarer: