tisdag 11 september 2012

gunnar valde att göra mig illa..

Jag läste ett inlägg från 23:e Augusti förra året.
Jag hade precis börjat jobba efter semestern
Jag hade lämnat över till Gud
och
Jag hade sagt att jag var gunnars vän

Lämnat till Gud har jag fått göra flera gånger sedan dess - och jag hoppas att jag har lämnat det där för sista gången (med det menat att jag inte tar tillbaka och försöker styra själv igen)

gunnar valde att göra mig illa - men jag tror inte att jag gjorde fel i att vilja vara hans vän
däremot gjorde jag fel i hur jag reagerade på saknad och på hans handlanden

Men det fick mig ändå till sist att komma fri...
på så vis att det idag inte är någonting som jag gör för att hålla kvar gunnar - inte ens i vetskap om vad han håller på med - jag har klippt av helt (även om det ibland försöker locka mig så säger jag nej)

Däremot är jag inte fri i den bemärkelsen att jag inte saknar honom än...
Den snälla goa killen som jag umgicks med - inte den som stötte bort mig
Det var som dr Jekyll and mr Hyde

Men jag är fri; jag går äntligen med mig själv - och har lämnat gunnar till sig själv och sina val

Ja, så är det...
i dag

Inga kommentarer: