söndag 3 november 2013

Vill inte se tillbaka...

Ibland ser jag i statistiken att någon varit inne och tittat på inlägg från några år tillbaka och jag undrar vad skrev jag där. Men när jag funderar på att gå dit och titta så känner jag att jag inte vill.
Jag undrar om jag inte vill veta med mig/se det som jag tänkte och var då (erkänna för mig själv hur det var och hur jag tänkte) eller om det helt enkelt är så att läkningen på "såren" är så nytt/färskt att jag skulle riva upp allt igen och göra mig själv illa genom att läsa det.
Minnen är nog - men tänk om jag skulle ramla tillbaka i mitt gamla beteende? Jag kan halka till ibland nu med men jag tar mig tillbaka väldigt snabbt - kanske jag inte kan det om jag läser om det som var (speciellt hur jag var och tänkte)?

För övrigt - även om jag ändå egentligen mår bra - är jag fortfarande väldigt i känslan av att "allt" är fel och det får mig att känna lite ångest och panik. Det är inget allvarligt utan bara olusten som det medför.

Inga kommentarer: