söndag 10 november 2013

Idag ingen bra dag....

...eller kanske är den det ändå....?

God has made me whole!

Jag vaknade i natt av att jag hade ont i hela kroppen...orkade inte göra något åt det och sov med det - vilket resulterade i mer ont.
Vaknade tidigt med smärta och att jag frös så jag skakade.
Tog ett par tabletter och la mig i ett varmt bad - sen tillbaka till sängen.
Sov flera timmar - vaknade igen med smärta - tog ett par nya tabletter och åt lite
Jag mådde illa så ont hade jag - och tabletterna gjorde ju inte illamåendet bättre.
Maten dämpade det lite.
Vaknade åter efter flera timmar med värk - och huvudvärk - och kroppen behövde kaffe.
Det har den fått - och nya tabletter.
Jag är så trött i kroppen - men det känns ändå bättre...
förhoppningsvis kan jag jobba i morgon trots dagens obehag...?

Men en positiv (ja, hm?) effekt av sovandet är att jag känner att jag har med mig fel bagage.
Jag hade packat i, när jag började min resa, det som jag trodde då var rätt - och jag hade inte tagit med sådant jag tidigare haft med mig för jag insett att det inte var något att ha...
Men en del av det jag tagit med mig nu är sådant som jag inte skulle haft med mig - då hade min resa blivit så mycket lättare för mig - och jag packade ner en del på vägen också som jag inte ska ha kvar.....så nu sitter jag här och väntar i detta väntrum ....men jag förstår att jag inte kommer att få komma vidare utan att ha rensat ut sådant som jag inte ska ha med.
Den fortsatta resan kommer att vara så mycket lättare när jag gjort det - men vad är det jag ska rensa bort?
Jag förstår att detta också är att vänta på instruktioner för...och nu finns ändå ingen annan möjlighet om det inte är så att jag vill gå ut ur väntrummet till något som inte är mitt att vara i (för att slippa rensandet) men det känns inte inom mig som en möjlighet så jag sätter mig ner igen - och väntar!

Gud ge mig styrkan att ...mod att ....och förstånd att inse....

Inga kommentarer: