söndag 17 november 2013

Sluta tvivla - sluta försvara...

...mig själv...
Två bördor som ligger i min ryggsäck...
Dessa hade jag slängt ur, innan jag träffade gunnar,  men tydligen för nära så när allt knas med honom hände plockade jag upp dem igen....

Varför plockade jag upp dem igen?

Därför ännu en sak som jag har i ryggsäcken fanns där fast jag inte viste det;
rädslan för att verka dum.

Dessa tre måste ur bagaget NU!

Jag ber Gud om hjälp att se om/när jag tänker ta upp dem igen - och att han ger mig förståndet och styrkan att stå emot....och få vishet för vad som är sund tvekan och tvivel på mig ...likaså visheten vad som är förklaringar för att tydliggöra vad jag menar och vad som är att försvara något jag inte behöver försvara.
Rädslan för att vara dum - ÄR onödig; jag är INTE dum (bara för att jag tänker annorlunda betyder det inte att det är fel)
Jag ber också om hjälp att skilja på vad som är dumt - och när jag är rädd för att verka dum.

Tre saker mindre i mitt bagage...
Jag längtar efter att få resa vidare...
jag stampar av otålighet men vet att det bästa är att vara där jag är - just nu...

Inga kommentarer: