lördag 16 november 2013

Jag hör hans hjärta än i dag...

Jag såg att någon varit inne på det inlägget där jag skriver att jag hör hans hjärta.
Jag har inte gått tillbaka för att läsa vad jag skrev - det spelar inte så stor roll...
Men jag hör hans hjärta då och då än i dag...
Kanske det skulle vara mer om  jag var öppen för att höra...?
Oftast när jag hör hans hjärta ropa så stänger jag till mitt hjärta, som tydligen har slappnat av och öppnats, för att inte höra mer...

Han har ju visat att han inte vill att jag ska höra honom
Han har ju visat att han inte tycker att jag är något bra för honom
Han har också visat mig att han tycker att jag inte är något värd

Därför vill inte heller jag höra hans hjärta -
för hur mycket än hjärtat ropar så bestämmer inte det utan det gör han själv...

Skulle han vilja att jag hörde honom, tyckte han att jag var bra för honom och tyckte han att jag var värd mer än det han gjorde mot mig...skulle han vända om och be om förlåtelse (det viktigaste av allt)för vad han gjort.
Ville han att jag skulle höra honom skulle han be mig lyssna
och om han ville ha mig i sitt liv be mig att inte stänga dörren för honom

Han har inte bett om förlåtelse - han bara höll på tills det brast, fullständigt, för mig och då dömde han mig och flydde...så fegt...
Det viktigaste är att be om förlåtelse - det visar att man inser att man betett sig illa...

Jag bad honom om förlåtelse flera gånger under den tiden då vi sågs - och han betedde sig illa
och jag betedde mig illa som en reaktion på det (ändå mitt ansvar) - men han bad bara om "ursäkt" som ett sätt att få mig att få dåligt samvete/bli tyst för att jag blev arg eller ledsen

Det är sättet man säger det på - eller varför ursäkten kommer

Jag vet inte om detta är något som jag ska plocka ur mitt bagage - eller om jag bara ska lägga det i botten för ev. nyttig erfarenhet/behov i framtiden
Gör detta att jag reser onödigt tungt?
Är det sorgen över hans uteblivna förlåt etc. som jag ev. ska kasta?
är det en börda att stänga mitt hjärta?
Eller är allt bara dumma minnen som inget är att ha?
Det känns som en frågeställning fattas här men jag hittar den inte....???
Gud hjälp mig att se vad som jag ska göra med det här!

Hur som helst jag hör hans hjärta än i dag - men väljer att stänga till mitt, därför att han inte vill att jag hör hans.
Ville han det skulle han höra av sig och.....

Inga kommentarer: