lördag 9 november 2013

Fortfarande i väntrum...

...och väntar på avgång - en försenad känns det som - och vad kan man göra när man väntar i ett väntrum?
Det finns inte mycket att göra eller säga.
Jag kan gnälla och stöna - men vad tjänar det till?
Jag kan sätta mig ner och bara vänta ......och då hamnar jag lite som i vakuum ...blir tyst och bara vilar. Kanske blir jag trött och somnar till en stund - och på så vis får lite vila.

Hur som helst - jag är inte där jag ska vara ....
Jag hade planerat en resa men den stannade på vägen - och här sitter jag.
Är jag bara försenad - eller ska jag resa någon annan stans?

Det är bara att vänta tills avgången - ropar att JUST JAG ska gå mot gaten och kliva på...
...då vet jag vart jag är på väg ....men inte hur landningen blir....

Så - för tillfället har jag inte mycket att säga - och ärligt talat så tänker jag inte ens så värst mycket.

Men nu är det helg och vila "står på tapen" - kanske blir det något litet nöjsamt i kväll...

Trevlig helg önskar jag dig som ev. läser detta...

2 kommentarer:

Jens Gustafssons natur och fotoblogg sa...

Jag följer din intressanta blogg, och som jag skrev i en kommentar till dej förut, så känner jag igen mig själv till viss del i det du skriver. Jag är övertygad att allt löser sig, bara man kan ha tålamod, och tillit till något som är större och starkare än vad man själv är (jag tror att du förstår vad jag menar). Det sämsta man kan göra är ju att spela denna "herre" själv, för det är man inte byxad till. Jag ser fram mot att följa dej vidare i din blogg, och själv sitter också och väntar på att bli uppropad och visad vilken väg jag ska ta...men det kommer...
Ha det bra...

Saida sa...

Det känns verkligen ovant att vänta. Men jag inser ju att hur mycket jag tidigare trott att jag släppt taget så hade jag inte det.

Hoppas du snart blir "uppropad".

Ha det gott