lördag 16 mars 2013

Mina känslor för gunnar är inte över...

..jag fick veta en sak nu som gjorde mig ledsen även om jag har släppt tanken på oss
Jo, jag tror fortfarande att han har gjort ett felval - men det är inte mitt problem...

Och nu så fort jag skriver om det så känner jag hur det släpper...

Jag vill inte in i mörkret igen - så jag hoppas jag inte får veta något mer om honom framöver

Gode Gud - hjälp mig ut i ljuset - jag lämnar åter mig själv i dina händer

Ge mig sinnesro
och är det något jag behöver förändra mer hos mig så hjälp mig att både se det och att göra det
men låt mig lämna gunnar åt dig och åt sin egen dumhet...
Jag bryr mig inte om jag får gå vidare i livet själv - jag vill inte stanna upp får någon och defenetivt inte för gunnar....han är verkligen inte värd det som han har varit och som han valt...(oavsett vad jag sett och känt från honom)

Om Gud är för oss vem kan då vara emot oss?
Jag lämnar alla som försöker vara emot mig till att ta det med Gud

jag står kvar och trycker vid dörren - titta på ljuset som kommer in i genom dörrkarmen
Jag ska ut dit i friheten
luset avslöjar allt - och för mig är det frihet att inte ha något att dölja
och nu förstår jag att innan jag kan komma ut så vill Gud ta allt som jag inte vill visa för alla med mig
inte mycket kvar av sånt nu...
Så snart är jag ute - det förstår jag nu!

Känner mig hoppfull, förväntansfull och lycklig - som ett barn på julafton (ett barn som haft fina jular)
Jippi!

Inga kommentarer: