söndag 3 mars 2013

Jag famlar ...

...fortfarande i mörkret....
Jag är vid dörren men jag hittar inte handtag eller nyckelhål....
Jag vet inte vad jag gör för fel för jag vet ju hur en dörr ser ut och var
både handtag och  nyckelhål ska sitta

Men det är som om det sitter ett "skyddshölje" framför dörren - och jag förstår inte vad det är för jag ser inte.

Jag tror att jag har gjort rätt - men var gång jag gör rätt känns det som om något försöker knuffa in mig i mörkret igen - och det gör mig rädd för att jag gjort fel och att felet drar mig in i mörkret.

Men när jag ber om hjälp för att inte göra fel och att jag vill bryta dessa - som jag är rädd att de är - felmönster så känns det som om jag bara får till svar att jag inte ska vara rädd - för jag gör rätt och att jag kommer inte att komma ut i ljuset om jag inte gör det som jag ska göra (inkl. det som jag gjort)

Jag vill ut i ljuset
men det känns som ljuset håller mig tillbaka - varför i så fall
vad är det jag ska göra innan jag kommer ut i ljuset?
vad är det som jag inte kan/vill/kommer ihåg att göra om jag kommer ut i ljuset?
vad är det som jag inte förstår att jag måste göra nu medan jag är i mörkret?

Detta inlägg är bara i bilder - och diffust för den som inte förstår mina tankar - men det måste få vara det för att jag ska kunna "se" och komma vidare...
just nu är jag om inte uppgiven så har jag ändå en känsla av hopplöshet ...
när ska jag få "vila" och ro?

Inga kommentarer: